MythologyMythologyDocumentariesFestivalspersonswarsBeutiful HellasArtFun

5.7.17

Πολυεπίπεδο εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα υλοποιήσουν Εφορεία Αρχαιοτήτων και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση


Με κοινή συνέντευξη τύπου, η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας Αγγελική Κοτταρίδη και η προϊσταμένη της Β' βάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας Αναστασία Μαυρίδου, παρουσίασαν τα στοιχεία ενός πολυεπίπεδου εκπαιδευτικού προγράμματος, που θα υλοποιηθεί τη νέα σχολική χρονιά.

«Ευελπιστούμε ότι αυτή η προγραμματική συνέργεια, στην οποία θα συμμετάσχουν Διευθύνσεις από δύο διαφορετικά υπουργεία, το Υπουργείο Πολιτισμού και το Υπουργείο Παιδείας, θα έχει βάθος χρόνου», ευχήθηκε η προϊσταμένη της Β' βάθμιας Εκπαίδευσης του νομού κ. Αναστασία Μαυρίδου, μιλώντας για την εγκαθίδρυση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, που θ' αφορά παιδιά, μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Η κ. Μαυρίδου έδωσε λεπτομερή στοιχεία του πρωτοποριακού αυτού προγράμματος, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά, διευκρινίζοντας ότι η εφαρμογή θα έχει τη δυνατότητα βελτιώσεων και περαιτέρω τελειοποίησης.

«Θέλουμε να εγκαθιδρύσουμε νέους πολιτιστικούς θεσμούς, τους οποίους βλέπουμε με την προοπτική της μονιμότητας, να γίνει δηλαδή μια σταθερά και βέβαια θα υπογράψουμε ένα πρωτόκολλο συνεργασίας», πρόσθεσε η κ. Μαυρίδου, η οποία στη συνέχεια παρουσίασε αναλυτικά τα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Ποιά είναι τα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα

Το πρόγραμμα λέγεται «Αρχαιολογία και Νεολαία» και στοχεύει στη γνωριμία των μαθητών με την ιστορία της Μακεδονίας.

«Στόχος μας να συνδέσουμε την ιστορία της Μακεδονίας με την ιστορία της Ελλάδος γιατί η γνώση που υπάρχει για τον πολιτισμό των Μακεδόνων είναι αποσπασματική.

Γνωρίζουμε για το Φίλιππο, τον Αλέξανδρο και τις εκστρατείες του, όμως αγνοούμε πολλά στοιχεία της ιστορίας των Μακεδόνων. Ποιά είναι η ταυτότητά τους, το πολιτειακό τους σύστημα, ποια ήταν η σχέση τους με την υπόλοιπη Ελλάδα...

Μέσα από το πρόγραμμα επιδιώκουμε να δώσουμε εργαλεία στους εκπαιδευτικούς, ώστε να αξιοποιήσουν παιδαγωγικά τις γνώσεις που παρέχουν τα Μουσεία και οι Αρχαιολογικοί χώροι και παράλληλα να δημιουργήσουν «αναμεταδότες», δηλαδή οι μαθητές, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα αυτό και θα αποκτήσουν γνώσεις, στη συνέχεια να λειτουργήσουν ως πρεσβευτές και πρέσβειρες των Μουσείων και των Αρχαιολογικών χώρων», είπε η προϊσταμένη της Β' βάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας.

Η κ. Μαυρίδου έδωσε στη συνέχεια αναλυτικά στοιχεία για τον τρόπο υλοποίησης του προγράμματος «Ξεναγώ την τάξη μου», λέγοντας μεταξύ άλλων : «Στο πλαίσιο συμποσίου που θα γίνει σ' αυτό το χώρο (Πολυκεντρικό Μουσείο Βεργίνας), θα επιδιώξουμε την επιμόρφωση μαθητών - τριών απ' όλη την Ελλάδα. Οι μαθητές αυτοί, επιστρέφοντας στα σχολεία τους, θα έχουν την υποχρέωση να κάνουν παρουσίαση όλων αυτών που έμαθαν και στη συνέχεια, όταν η τάξη τους επισκεφθεί κάποιο Μουσείο ή Αρχαιολογικό χώρο της Ημαθίας, να είναι σε θέση να την ξεναγήσουν».

Τη δυνατότητα αυτής της επιμόρφωσης θα έχουν και μαθητές - τριες σχολείων της Ημαθίας, οι οποίοι στη συνέχεια θα μπορούν να υποδέχονται άλλα σχολεία και να τα ξεναγούν στον τόπο τους, στις Αιγές, στη Σχολή Αριστοτέλη, στους Βασιλικούς Τάφους αλλά και στην Παλαιά Μητρόπολη, που είναι ένα πολύ αξιόλογο Μουσείο.

Η κ. Αν. Μαυρίδου τόνισε την αλληλεπίδραση που θα υπάρχει μεταξύ των μαθητών και αναφέρθηκε και στο ρόλο των εκπαιδευτικών, λέγοντας πως αυτοί δεν θα εμπλέκονται άμεσα, αλλά θα παρακολουθούν και θα συντονίζουν τη δράση. «Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά αυτά ν' αποκτήσουν ιστορικές γνώσεις του τόπου τους και να έχουν τη δυνατότητα να μεταδίδουν έγκυρα ιστορικά στοιχεία».

Στους στόχους του πρωτοποριακού αυτού εκπαιδευτικού προγράμματος αναφέρθηκε και η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιολογικών Ημαθίας, κ. Αγγελική Κοτταρίδη, κάνοντας μια αναφορά στα εκπαιδευτικά προγράμματα που μέχρι σήμερα έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία 4 χρόνια και αφορούν περίπου 33.000 μαθητές Δημοτικών σχολείων.

«Στόχος μας είναι να προσεγγίσουμε και μεγαλύτερα ηλικιακά παιδιά. Να τους δώσουμε τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τις αρχαιότητες της Ημαθίας, να συσχετισθούν με τους αρχαιολογικούς χώρους, να νοιώσουν το αρχαίο δικό τους, να προβληματισθούν και στη συνέχεια να αναμεταδώσουν τις γνώσεις που απέκτησαν».

Η κ. Κοτταρίδη αναφέρθηκε ακόμα και σε μια νέα δράση, όπου οι συμμετέχοντες μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το επάγγελμα του αρχαιολόγου, που, όπως είπε, είναι «ανασκαφή, ανασκαφή, ανασκαφή...».

Μέσω του προγράμματος αυτού δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής μεγαλύτερων μαθητών σε ανασκαφικές εργασίες «όχι σε προσομείωση ανασκαφής», όπως διευκρίνισε η κ. Κοτταρίδη, αλλά σε πραγματικές συνθήκες ανασκαφής, δηλαδή καθαρισμού του αρχαιολογικού χώρου, διαχείρισης ανασκαφής, συντήρησης, ανάδειξης κ.α.

Σε ανάλογη δράση συμμετέχουν ήδη 11 Αμερικανοί φοιτητές Κολλεγίων στη Νάουσα, στο πλαίσιο ενός διεθνούς εκπαιδευτικού προγράμματος.

Κάτι ανάλογο, όπως είπε η κ. Κοτταρίδη, επιδιώκεται στη Σχολή Αριστοτέλη.

«Η Σχολή Αριστοτέλη στη Νάουσα είναι η βαριά κληρονομιά της Ημαθίας και είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να γνωρίσουν τον Αριστοτέλη, αυτή τη διεθνώς αναγνωρισμένη μορφή. Σε συνεργασία με το Δήμο Νάουσας, οι μαθητές θα μπορούν να συμμετάσχουν σε μια συστηματική προσπάθεια ανασκαφής περίπου 30 στρεμμάτων.

Θέλουμε τα παιδιά να μπουν σε μια διαδικασία γνωριμίας με τον αρχαίο κόσμο, να γνωρίσουν την αρχαία φιλοσοφία, τον τρόπο σκέψης. Παράλληλα θέλουμε τα παιδιά να γνωρίσουν την αρχαία αγγειοπλαστική και αυτό θα γίνει σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικών, μέσω εκπαιδευτικών σεμιναρίων. Το νέο Μουσείο έχει τους χώρους για την υλοποίηση παρόμοιων δράσεων προσομείωσης της αρχαίας πραγματικότητας».

Τελειώνοντας η κ. Κοτταρίδη χαρακτήρισε την Ημαθία ως ένα νομό με ιδιαίτερα σημαντικά ιστορικά μνημεία και μνήμες.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΙΑΜΑΤΙΚΩΝ ΛΟΥΤΡΩΝ ΚΑΙ Η ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΣΕ SPA

Τα νερά των φυσικών ή ιαματικών πηγών είναι νερά, που πηγάζουν μέσα από πετρώματα και βράχους που βγαίνουν από τα έγκατα της γης. Είναι εμπλ...